iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Jeżeli często odczuwasz zmęczenie, ogólne osłabienie organizmu, drażliwość, wahania nastroju, masz problemy ze snem, zaburzenia trawienia, gazy, wzdęcia, osłabioną odporność i skłonność do stanów zapalnych, może to oznaczać, że cierpisz na drożdżycę. Jak pozbyć się chorobotwórczych grzybów z organizmu? Przede wszystkim zmień dietę!
Grzybica(drożdżyca, kandydoza) to choroba zakaźna wywołana przez chorobotwórcze grzyby. Zakażenie może być miejscowe lub ogólne, a jego źródłem jest drożdżak Candida Albicans. Zagnieżdża się on w jelitach, układzie rodnym, przełyku i gardle. Grzyb Candida Albicans jest organizmem wszechobecnym w środowisku. Nie stanowi zagrożenia dla człowieka dopóki prawidłowo funkcjonuje układ odpornościowy organizmu.
Na czym polega dieta?
Jej główne zasady to:
  • Wyeliminowanie z diety cukru i produktów zawierających cukier jak również produktów będących źródłem węglowodanów oczyszczonych (biała mąka, biały chleb, itd.), które w momencie dotarcia do jelita w szybkim tempie zostają rozłożone na cukier – doskonałą pożywkę dla grzybów.
  • Spożywanie produktów będących źródłem węglowodanów w ograniczonych ilościach: owoców (szczególnie słodkich, wyeliminować banany, winogrona, czereśnie), pieczywa, kasz, makaronów, ryżu, itp. Produkty te należy spożywać wyprodukowane z mąki nieoczyszczonej.
  • Podstawą diety powinny być warzywa i produkty białkowe: mięso, ryby, sery (najlepiej twarogowe), jajka, jogurty naturalne, kefir, maślanka
  • Wyeliminowanie z diety produktów zawierających drożdże
  • Posiłki należy spożywać regularnie – 4-5 razy dziennie
 
 
Produkty, z których powinieneś zrezygnować:
(najlepiej czytać dokładnie skład produktów spożywczych i patrzeć czy nie mają w składzie poniżej wymienionych składników)
ŻYWNOŚĆ ZAWIERAJĄCA CUKIER:
  • Biały i brązowy cukier
  • Miód
  • Syrop z melasy
  • Melasa
  • Syrop klonowy
  • Słód
  • Dżem (również bez dodatku cukru)
  • Ciasta i herbatniki
  • Lody, budynie, czekolada
  • Napoje gazowane i soki owocowe
  • Wszystkie produkty zawierające w składzie: syrop kukurydziany, cukier gronowy, fruktoza, glukoza, maltoza, sacharoza
  • Niektóre produkty przetworzone: zupy w puszkach, paszteciki, konserwy
  • Owoce suszone, kandyzowane
  • Alkohol
ŻYWNOŚĆ ZAWIERAJĄCA DROŻDŻE:
  • Pieczywo: chleb, bułki, ciasta drożdżowe (wyjątkiem jest chleb pieczony na sodzie, maca), pizza, pita itd…
  • Ekstrakty drożdżowe
  • Kostki rosołowe
  • Buliony
  • Wszystko, co ma na etykiecie „hydrolizowane białko roślinne”
  • Ocet, pikle
  • Piwo, wino
ŻYWNOŚĆ ZAWIERAJĄCA GRZYBY:
  • Sery brie, camembert, lazur
 
Produkty, które powinny codzienne znaleźć się w Twoim jadłospisie:
  • Warzywa – praktycznie wszystkie, a szczególnie: seler, ogórek, brokuły, kalafior, sałata, szpinak, cukinia, czosnek, cebula, pietruszka, szparagi, botwinka, brukiew, brukselka, kapusta (ale nie kwaszona), marchew (tylko surowa), szczypior, kalarepa, por, rzodkiewka, kiełki (oprócz fasoli mung), fasolka szparagowa, soczewica, groszek.
  • Owoce – w nie za dużych ilościach (np. jedna- dwie porcje na dzień – ok. 200g); cytryna, żurawina (świeża lub naturalnie suszona), kwaśnie jabłka, morela, brzoskwinia, jagody, grejpfrut, maliny, wiśnie, kiwi.
  • Przetwory mleczne: jogurt naturalny, kefir, maślanka, ser twarogowy
  • Mięso drobiowe, wołowe, ryby, jajka
  • Pieczywo razowe na zakwasie, kasza gryczana, jęczmienna pęczak, ryż dziki i brązowy, kasza jaglana, płatki owsiane, makaron pełnoziarnisty, maca razowa, mąka razowa
  • Oliwa z oliwek i oleje: rzepakowy, lniany
  • Orzechy i pestki słonecznika, dyni, sezamu
  • Napoje: herbaty ziołowe, woda (np. z cytryną), soki warzywne
  • Przyprawy – najlepiej świeże lub suszone zioła


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-07-28 11:41
Ogólne leczenie, grzybica, drożdżyca, kandydoza Komentarze (6)

Zielona herbata pochodzi z Chin i jest jednym z najstarszych napojów na świecie. Jej regularne picie może być dobrym sposobem na poprawę zdrowia, samopoczucie i relaks..
 
Zielona herbata powstaje z tych samych liści co tradycyjna, czarna. Różni się jednak sposobem i czasem przygotowywania. Liście są zwijane i suszone, nie są natomiast poddawane (tak jak w przypadku herbaty czarnej) procesowi fermentacji, przez co zachowane zostają w większych ilościach witaminy i składniki mineralne. Ma ona również inny od tradycyjnej, charakterystyczny smak, aromat i barwę...
 
Na zdrowie
Zielonej herbacie przypisuje się wiele działań leczniczych i profilaktycznych.
Picie tego napoju może uchronić nasz organizm przed powstawaniem nowotworów (szczególnie przewodu pokarmowego, płuc i piersi). Działanie to zielona herbata zawdzięcza głównie, zawartym w niej, dobroczynnym polifenolom (m.in. katechiny, flawonole, tanina i teaflawiny). Związki te wykazują właściwości antyoksydacyjne - walczą z wolnymi rodnikami, które odpowiedzialne są za powstawanie wielu chorób. W jednej filiżance tego napoju znajduje się aż 300-400 mg polifenolów.
 
Substancje zawarte w zielonej herbacie obniżają poziom „złego” cholesterolu we krwi, mają więc znaczenie w profilaktyce chorób układu krążenia. Znane jest również działanie przeciwzakrzepowe, przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze i moczopędne zielonej herbaty.
 
Ten chiński napój jest ponadto źródło składników mineralnych, takich jak fluor, wapń , potas i witamin np. A, C oraz tych z grupy B.
 
Relaks czy pobudzenie?
W zależności od długości parzenia zielona herbata może mieć różne właściwości. Parzona krótko 2-3 minuty będzie miała działanie pobudzające, natomiast dłuższe parzenie spowoduje, że będzie napojem odprężającym i relaksującym. Działanie pobudzające zielona herbata zawdzięcza zawartości teiny – herbacianej kofeiny.
 
Na smukłą sylwetkę
Zielonej herbacie bardzo często przypisuje się właściwości odchudzające. Nie znaczy to jednak, że jej picie może zastąpić stosowanie zdrowej, racjonalnej, urozmaiconej diety! Może  jednak pomóc po spożyciu zbyt obfitego posiłku, ponieważ przyspiesza procesy trawienia, poprzez pobudzanie wydzielania soków żołądkowych.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-07-21 09:46
Ogólne herbata, odchudzanie, relaks, zielona herbata, wolne rodniki Komentarze (1)

Jeżeli Twój mężczyzna chce rozbudować masę mięśniową, oprócz regularnego uprawiania sportu, powinien stosować odpowiednią dietę, bogatą w składniki odżywcze, których właściwy poziom w codziennym jadłospisie wpłynie na szybsze uzyskanie pożądanych efektów.
Podstawowe zasady diety na rozbudowę masy mięśniowej
Ilość posiłków i odpowiedni czas ich spożywania
  • Należy jeść 5-6 posiłków dziennie, o nie za dużej objętości (by nie obciążać żołądka), co ok. 2,5-3 godziny.
  • Pierwszy posiłek powinien być spożyty do godziny po przebudzeniu, ostatni na 2-3 godziny przed położeniem się spać.
  • Nie można omijać posiłków, organizm potrzebuje stałego dowozu energii!
 
Właściwy skład diety
 
  • Podstawą jadłospisu powinny być produkty spożywcze będące źródłem węglowodanów - głównego źródła energii dla pracujących mięśni. Należy zadbać o to by produkty takie jak pieczywo, kasze, ryż, makaron, musli wchodziły w skład każdego posiłku. Węglowodany to najlepiej przyswajalne, lekkostrawne źródło energii. Do ich spalania organizm zużywa niewiele tlenu. Jest to bardzo ważne, ponieważ podczas ćwiczeń organizm często wykonuję pracę beztlenową - szybkościowo-siłową.
  • Każdy posiłek powinien również dostarczać organizmowi pełnowartościowego białka, składnika budującego mięśnie. Najlepszym jego źródłem jest mięso (najlepiej chude – drób, chuda wołowina, polędwica), ryby, jak również mleko i produkty mleczne (jogurty, kefir, sery) oraz jajka. Zbyt niski poziom białka w jadłospisie, może doprowadzić do utraty masy mięśniowej podczas bardziej intensywnych treningów. Z drugiej strony „przejadanie się” białkiem nie jest wskazane, ponieważ nadmiar tego składnika zamieniany jest w tłuszcz, co jest procesem pochłaniającym dodatkową energię.
  • Dieta nie może zawierać zbyt dużej ilości tłuszczu. Według specjalistów dieta wysokotłuszczowa wpływa ujemnie na wydolność fizyczną, powodując szybkie męczenie się. Nie można jednak tego składnika z diety eliminować całkowicie. Najlepiej wybierać tłuszcze jak najlepszej jakości, czyli oleje roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy, słonecznikowy)
  • Warzywa i owoce - są źródłem cennych składników mineralnych i witamin, mających działanie antyoksydacyjne. Antyoksydanty oczyszczają organizmu z negatywnie działających na stan zdrowia, wolnych rodników, które mogą kumulować się podczas długotrwałego treningu. Powinno się jeść ok. 500g warzyw i 250-300g owoców na dzień.
 
Zwiększona ilość przyjmowanych płynów
 
  • Ważne jest by wypić odpowiednią ilość płynów (ok. 300ml) 20-30 minut przed rozpoczęciem treningu, a następnie uzupełniać utracone zapasy wody w czasie jego trwania. Po ćwiczeniach należy wypić powoli ok. 300 - 500ml płynu. Najlepsze dla sportowca są napoje hipotoniczne (woda) lub izotoniczne (napoje izotonicznie). Między treningami można również pić soki owocowe. W sumie należy wypijać ok. 2,5-3 litrów płynów na dobę.
 
Odpowiedni posiłek przed i po treningu
 
  • Posiłek przed treningiem powinien być zjedzony na ok 1,5 godziny (ewentualnie 0,5 h) przed jego rozpoczęciem i dostarczać odpowiedniej ilości lekkostrawnych węglowodanów. Dobrym daniem przed ćwiczeniami są kanapki z serem twarogowym, chudym mięsem lub rybą, dżemem, miodem, jogurt z płatkami, banany etc. Nie należy przed treningiem jeść potraw tłustych oraz mogących działać wzdymająco np. kapusty, papryki, rzodkiewki, cebuli, kalafiora, brukselki. Po treningu (najlepiej w ciągu pierwszej godziny po jego zakończeniu) należy spożyć dużą porcję białka – mięsa lub produktu mlecznego w połączeniu z pieczywem, ryżem lub makaronem – taki skład posiłku pozwoli na „wchłonięcie” większej ilości białka przez mięśnie.


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-07-14 09:24
Ogólne mężczyzna, dieta, siłownia, mięśnie, odżywianie Komentarze (0)

 

Tarczyca wytwarza hormony odpowiedzialne za regulację tempa przemiany materii. Jej niedoczynność często powoduje problemy z nadmierną masą ciała, ogólne osłabienie organizmu, jak również zaparcia.
 
Dieta odchudzająca przy niedoczynności tarczycy, powinna, poza odpowiednio obniżoną kalorycznością (zazwyczaj 1000-1200 kcal), być dobrze zbilansowana. W codziennym menu nie może zabraknąć:
  • Jodu. Pierwiastek ten bierze bowiem udział w produkcji hormonów tarczycy: tyroksyny i trójjodotyroniny, które w sposób wielokierunkowy wpływają na wzrost i rozwój organizmu, a także na jego metabolizm (przemianę materii). Najlepszym źródłem jodu są ryby morskie i owoce morza; dorsz, łosoś, płastuga, makrela wędzona, śledź. Niektóre produkty spożywcze zawierają substancje, które mogą ograniczać przyswajanie tego pierwiastka z pożywienia. Należą do nich warzywa krzyżowe np. kapusta, kalafior, brukselka.
  • Produktów przyspieszających przemianę materii, czyli warzyw i owoców, a szczególnie: kiełków, selera, pomidorów, zielonej fasolki, szpinaku, cykorii, jabłek, truskawek, grejpfrutów, malin. Najlepiej jeść nie mniej niż 0,5 kg warzyw dziennie i ok. 200g owoców.
  • Błonnika, który spowalnia wchłanianie tłuszczu i reguluje pracę jelit oraz zapewnia odpowiednią konsystencję stolca. Źródła w diecie: otręby pszenne i owsiane, płatki jęczmienne i owsiane, warzywa (seler, pietruszka, braki, marchew), owoce, owoce suszone (jabłka, rodzynki), pełnoziarniste produkty zbożowe. Przy zaparciach codziennie powinno przyjmować się ok. 40g błonnika.
  • Białka - ok. 80g dziennie. Taki poziom tego składnika w diecie, gwarantuje wysokie tempo przemian metabolicznych. Codziennie warto zjeść porcję chudego mięsa lub ryby (100-150g) oraz 2-3 porcję produktów mlecznych (jogurt, kefir, chude sery). Produkty te dostarczają białka pełnowartościowego, czyli najlepiej przyswajalnego przez nasz organizm.
  • Wody – minimum 1,5 litra na dobę.
Pamiętać trzeba oczywiście o regularności w jedzeniu! Należy spożywać 5 posiłków dziennie, o nie za dużej objętości, co 2,5-4 godziny, o w miarę stałych porach. Śniadanie zjeść do godziny po przebudzeniu, a kolację na 3 godziny przed położeniem się spać.
 
Ponieważ niedoczynność tarczycy zazwyczaj powoduje trudności w odchudzaniu, stosowanie odpowiedniej diety warto połączyć z regularną aktywnością fizyczną (minimum 4 razy w tygodniu). Na spalanie tkanki tłuszczowej najlepszy jest trening długotrwały (powyżej 40 min.) o umiarkowanej intensywności; np. szybki marsz, wolny bieg, pływanie. Na zaparcia dobre są ćwiczenia angażujące do pracy mięśnie brzucha, szczególnie dolne partie (np. brzuszki w nogami w górze czy skręty tułowia).

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-07-07 11:32
Ogólne odchudzanie, hormony, tarczyca Komentarze (2)