iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Dieta antycelulitowa powinna być bogata w produkty przyspieszające przemianę materii i usuwanie toksyn z organizmu, mieć działanie lekko oczyszczające i małą zawartość tłuszczu.

 Co powinno znaleźć się codziennie w jadłospisie?

  • Warzywa i owoce, a szczególnie: kiełki, seler, pomidory, zielona fasolka, brokuły, szpinak, cykoria, jabłka, truskawki, grejpfruty, maliny, jagody, porzeczki
  • Wielonienasycone kwasy tłuszczowe szczególnie kwasy omega 3, które są niezbędne do właściwej pracy układu krwionośnego i limfatycznego (co jest bardzo ważne w walce z cellulitem). Źródła w diecie: ryby (szczególnie morskie np. łosoś, makrela), orzechy, pestki dyni i słonecznika, olej rzepakowy, olej lniany.
  •  Błonnik, który spowalnia wchłanianie tłuszczu i usprawnia krążenie krwi w dolnych partiach ciała. Źródła w diecie: ziarna owsa (płatki owsiane), otręby (szczególnie polecane), warzywa, owoce, owoce suszone, pełnoziarniste produkty zbożowe

  •  Produkty działające alkalizująco na organizm: warzywa, owoce, mleko i produkty mleczne. Zakwaszenie organizmu wpływa na zaburzenie procesów przemiany materii i ma negatywne działanie na stan skóry.

  •  Krzem, który wzmacnia warstwę kolagenową skóry czyniąc ją bardziej elastyczną. Źródła w diecie: kasze, przetwory zbożowe, warzywa korzeniowe.

  • Potas, który chroni przed obrzękami poprzez regulację gospodarki wodnej w organizmie. Źródła w diecie: nasiona roślin strączkowych, orzechy, marchew, papryka, pietruszka, pomidory, banany, melony, porzeczki.

  •  Witamina C, która pobudza syntezę kolagenu, wpływając na odpowiednie usieciowanie skóry. Źródła w diecie: warzywa i owoce, szczególnie papryka, brokuł, kapusta, brukselka, owoce cytrusow

  • Antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki mające negatywny wpływ na skórę i funkcjonowanie układu krwionośnego: cynk źródła w diecie: nasiona roślin strączkowych, kasze, orzechy, selen źródła w diecie: ryby, kukurydza, orzechy, miedź źródła w diecie: orzechy, nasiona roślin strączkowych, kasze, wit A i prowitamina A beta-karoten źródła w diecie: ryby, produkty mleczne, jaja, czerwone, pomarańczowe i żółte warzywa, wit E źródła w diecie: oleje roślinne, orzechy, rutyna uszczelnia również naczynia, zapobiega obrzękom i gwarantuje lepszy przepływ krwi, źródła w diecie: gryka (kasza gryczana).
  •  Dużo płynów, mających istotne znaczenie w oczyszczaniu organizmu; niegazowanej wody mineralnej (przynajmniej 2 litry na dobę!), herbat owocowych, zielonej, czerwonej, ziół, soków warzywnych.

    A czego unikać?

Z jadłospisu należy wycofać wszelkie tłuste produkty i potrawy, smażone w głębokim tłuszczu, produkty typu fast food, cukier, słodycze, ograniczyć czerwone mięso i wysokoprzetworzone produkty zbożowe (np. białe pieczywo), czyli produkty najczęściej powodujące tycie i gromadzenie zbędnej tkanki tłuszczowej oraz wszelkie używki i sól, utrudniające oczyszczanie organizmu z toksyn.

 

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-07-03 17:02
Ogólne Komentarze (6)