iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

 

Tarczyca wytwarza hormony odpowiedzialne za regulację tempa przemiany materii. Jej niedoczynność często powoduje problemy z nadmierną masą ciała, ogólne osłabienie organizmu, jak również zaparcia.
 
Dieta odchudzająca przy niedoczynności tarczycy, powinna, poza odpowiednio obniżoną kalorycznością (zazwyczaj 1000-1200 kcal), być dobrze zbilansowana. W codziennym menu nie może zabraknąć:
  • Jodu. Pierwiastek ten bierze bowiem udział w produkcji hormonów tarczycy: tyroksyny i trójjodotyroniny, które w sposób wielokierunkowy wpływają na wzrost i rozwój organizmu, a także na jego metabolizm (przemianę materii). Najlepszym źródłem jodu są ryby morskie i owoce morza; dorsz, łosoś, płastuga, makrela wędzona, śledź. Niektóre produkty spożywcze zawierają substancje, które mogą ograniczać przyswajanie tego pierwiastka z pożywienia. Należą do nich warzywa krzyżowe np. kapusta, kalafior, brukselka.
  • Produktów przyspieszających przemianę materii, czyli warzyw i owoców, a szczególnie: kiełków, selera, pomidorów, zielonej fasolki, szpinaku, cykorii, jabłek, truskawek, grejpfrutów, malin. Najlepiej jeść nie mniej niż 0,5 kg warzyw dziennie i ok. 200g owoców.
  • Błonnika, który spowalnia wchłanianie tłuszczu i reguluje pracę jelit oraz zapewnia odpowiednią konsystencję stolca. Źródła w diecie: otręby pszenne i owsiane, płatki jęczmienne i owsiane, warzywa (seler, pietruszka, braki, marchew), owoce, owoce suszone (jabłka, rodzynki), pełnoziarniste produkty zbożowe. Przy zaparciach codziennie powinno przyjmować się ok. 40g błonnika.
  • Białka - ok. 80g dziennie. Taki poziom tego składnika w diecie, gwarantuje wysokie tempo przemian metabolicznych. Codziennie warto zjeść porcję chudego mięsa lub ryby (100-150g) oraz 2-3 porcję produktów mlecznych (jogurt, kefir, chude sery). Produkty te dostarczają białka pełnowartościowego, czyli najlepiej przyswajalnego przez nasz organizm.
  • Wody – minimum 1,5 litra na dobę.
Pamiętać trzeba oczywiście o regularności w jedzeniu! Należy spożywać 5 posiłków dziennie, o nie za dużej objętości, co 2,5-4 godziny, o w miarę stałych porach. Śniadanie zjeść do godziny po przebudzeniu, a kolację na 3 godziny przed położeniem się spać.
 
Ponieważ niedoczynność tarczycy zazwyczaj powoduje trudności w odchudzaniu, stosowanie odpowiedniej diety warto połączyć z regularną aktywnością fizyczną (minimum 4 razy w tygodniu). Na spalanie tkanki tłuszczowej najlepszy jest trening długotrwały (powyżej 40 min.) o umiarkowanej intensywności; np. szybki marsz, wolny bieg, pływanie. Na zaparcia dobre są ćwiczenia angażujące do pracy mięśnie brzucha, szczególnie dolne partie (np. brzuszki w nogami w górze czy skręty tułowia).

 


Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2011-07-07 11:32
Ogólne odchudzanie, hormony, tarczyca Komentarze (2)

Komentarze

2012-11-22 16:46:04 | *.*.*.* | zoa
Re: Jak schudnąć przy niedoczynności tarczycy? [0]
a ja chciałam zapytać co Pani sądzi o suplementach przygotowywanych
specjalnie dla osób z niedoczynnością, konkretnie chodzi mi o amerykański
specyfik o nazwie thyromine (polska strona http://www.thyromine.pl). Sądząc
po składzie wygląda obiecująco, ale cena średnio zachęcająca. Mimo to
zastanawiam się nad wypróbowaniem tego specyfiku tyle że wcześniej chętnie
poznałabym zdanie dietetyka :-) skomentuj
2012-03-18 22:29:59 | 213.134.163.* | Berndetta KIM, W-wa
NADCZYNNOŚĆ TARCZYCY. (BIOLOGICZNA POMOC !!). ***** [0]
CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM
PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
75% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci),
antycukrzycowy (poziom cukru do 22% wzrostu). W całych swoich dziejach
LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie
wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO.

CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, MOŻNA PAKOWAĆ PRÓŻNIOWO:
Np. po 3 szt. jest on wówczas przydatny do spożycia przez PONAD 1 ROK.
Energia biologiczna tj. 75% ENERGII (niskie węglowodany), na tzw. TRASY,
wycieczki, dalekie wyjazdy czyli: LOGICZNA, ZDROWOTNA KONIECZNOŚĆ. Również
AKCJE POMOCY HUMANITARNEJ !!

OKRUSZKI !! DLA DZIECI, DLA SPORTOWCÓW, CHORYCH (SZPITAL), OSÓB STARSZYCH
(DODAJEMY DO WSZELKICH POSIŁKÓW):
Każdy CHLEB wg opracowań IRL KRAKÓW tj. upieczone MINI CHLEBKI, mielimy
(mikser) uzyskując tzw. OKRUSZKI czyli produkt biologicznie wzorcowy w
praktycznej do spożycia formie. Rozdrobniony chleb jest naturalnym źródłem
ENERGII dla człowieka i powinien stanowić podstawowy składnik każdego
posiłku/24h. Nasz organizm pozyskuje o 30% więcej energii, niż po spożyciu
ugotowanego ryżu, co stanowi zwiększenie energetycznych możliwości życiowych
dla wszystkich komórek organizmu, a w szczególności komórek nerwowych naszego
mózgu. Układ immunologiczny otrzymuje dodatkową energię do walki z
bakteriami, wirusami, także z komórkami nowotworowymi wzmacniając szanse
obronne organizmu (dużo większa energia dla białych krwinek układu
odpornościowego !!).

PRZEPIS ten, jest zamieszczony na stronie internetowej; *****
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
ADRES_______: http://www.instytutirl.com.pl/index6.php skomentuj