iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Nowy rok nowe postanowienia, a na pierwszym miejscu w końcu schudnę! 

Pamiętajmy; zrzucenie nawet paru kilogramów wcale nie jest takie proste, nie wystarczy pierwsza, lepsza znaleziona w internecie dieta. Świadomość jedzenia, dobrze sformułowany cel, motywacja, zmiana nawyków żywieniowych, aktywność fizyczna, konsekwencja w działaniu, duuużo samozaparcia i wiary w siebie To podstawy dobrej kuracji odchudzającej. Ważne jest też wsparcie drugiej osoby, która pomoże ustalić odpowiedni plan działania i podniesie na duchu w kryzysowych momentach.
Najważniejsze jednak to dbać w odchudzaniu o dobre nastawienie psychiczne!
 
Na początek coś do przemyślenia.
Do zmiany nawyków żywieniowych należy się odpowiednio przygotować.. Na wstępie potrzebna jest osobista analiza zachowań związanych z jedzeniem.
Najważniejsze jest uświadomione sobie dlaczego jesz za dużo? Świadomość jest podstawą do wprowadzenia odpowiednich zmian.
Na nasz model żywienia wpływa wiele czynników; społecznych, kulturowych i psychologicznych. Rozpoczęcie nowego sposobu odżywania wymaga zmian nie tylko w stylu życia, ale również w sposobie myślenia o jedzeniu. 
Jedni jedzą, bo lubią, bo ciągle są głodni, innych do jedzenia pobudza sam jego widok i zapach... Często zdarza się jednak, że jemy w odpowiedzi na inny bodziec, niezwiązany z potrzebą fizjologiczną. W obecnych czasach pokarm to antidotum na wiele problemów psychologicznych, regulator emocji, sposób na wyrażanie uczuć. Jednym ze znaczących czynników wpływających na pojawienie się chęci spożycia danego produktu, wyboru potrawy jest chęć uzyskania pewnego komfortu psychicznego. Żywność jest w stanie zastąpić cześć niezaspokojonych potrzeb jak potrzeba intymności, miłości czy bezpieczeństwa. Zwiększona ilość przyjmowanych pokarmów może być odpowiedzią na nieumiejętność stawania czoła życiowym napięciom, radzenia sobie ze stresem i niepowodzeniami, złością. Dzieje się tak dlatego, że jedzenie to prosty, sprawdzony, zawsze dostępny i dający natychmiastowy efekt, sposób łagodzenia negatywnych emocji.
Ważne jest więc uświadomienie sobie rzeczy, które sprawiają ze masz ochotę się objadać; czy jest to widok, zapach jedzenia czy określony stan psychiczny, i starać się eliminować te sytuacje lub radzić sobie z nimi w inny sposób (niż poprzez jedzenie). Na walkę ze stresem i napięciami dobry jest sport, kąpiel relaksująca, spacer, rozmowa z przyjacielem, muzyka...
Pamiętaj, że jedzenie ma służyć zaspokojeniu potrzeb energetycznych organizmu, a nie poprawie samopoczucia!!! (szczególnie, że jest to poprawa tylko chwilowa, potem czujesz się gorzej, że uległaś pokusie i nie byłaś silna w swoich postanowieniach).
 
Uwierz w siebie!
Jeżeli na prawdę chcesz schudnąć - możesz to zrobić!
Od Ciebie zależy czy potraktujesz odchudzanie jako ciąg niekończących się wyrzeczeń i poświęceń, czy jako sposób zatroszczenia się o swój organizm, coś, co robisz dla siebie. Wtedy będzie oczywiste, że nie MUSISZ się odchudzać tylko CHCESZ się odchudzać i możesz to zrobić!
Pamiętaj, że człowiek może dokonać wszystkiego, do czego podchodzi z entuzjazmem!
 
Dbaj o swoją motywacje!
Najlepiej wypisz sobie na kartce powody, dla których chcesz się odchudzać i jakie będzie to miało korzyści dla Ciebie. Przyczep tę kartkę do lodówki i czytaj zawsze w razie pokus i podłamania. Niech znajdą się na niej powody takie jak: poprawa zdrowia, zgrabniejsza sylwetka, samozadowolenie, wzrost poczucia własnej wartości, atrakcyjność, większa wydolność fizyczna... i inne, które wiesz, że zmotywują Cię do przestrzegania diety. Możesz również często zerkać na zdjęcie, na którym masz parę kilogramów mniej. Pomyśl o ile lepiej się wtedy czułaś...? Porusz swoją wyobraźnie, zamknij oczy i wyobraź sobie siebie np. w kostiumie na plaży, uśmiechniętą, zadowoloną z siebie.. o parę kilogramów szczuplejszą - I cały czas pamiętaj, możesz to wyobrażenie zmienić w rzeczywistość to zależy tylko od Ciebie! 
Z drugiej jednak strony musisz uświadomić sobie, że czekają Cię czasem gorsze chwile, w których będziesz czuła rozdrażnienie, chęć zjedzenia czegoś, co nie jest w diecie wskazane, niezrozumienie ze strony innych, trudności z jedzeniem poza domem. Na takie sytuacje musisz znaleźć sobie odpowiednie antidota. Rozładowuj napięcia na siłowni, basenie lub aerobicu, dbaj o codzienny relaks np. podczas kąpieli przy muzyce, nie przejmuj się komentarzami innych pewnie zazdroszczą Ci samozaparcia i zawsze noś przy sobie coś niskokalorycznego do zjedzenia, by nagły napad głodu nie skończył się w szafce ze słodyczami... 
Najgorsze są początki odchudzania jednak gdy zobaczysz, że waga zacznie spadać w dół  - będzie to dla Ciebie najlepszą motywacją!
Monitoruj (nie za często!) jak zmienia się Twoja waga i sylwetka. Obserwuj ja zmniejszają się na wydrukach z wagi liczby, różnice pojawiające się w obwodach na centymetrze. Rób sobie co jakiś czas (co 1-2 miesiące) zdjęcia sylwetki i patrz jak zmienia się Twoje ciało. Chwal się i ekscytuj wynikami! To TWÓJ SUKCES!
 
 
 

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-01-09 16:29
Ogólne Komentarze (0)

Komentarze