iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Otrzymywana z prosa kasza jest bardzo zdrowa i lekkostrawna, nie zawiera glutenu, więc może być spożywana nawet przez osoby chore na celiakię i z alergiami. 

Dobra na wzmocnienie (dzięki zawartości magnezu i żelaza),poprawienie kondycji włosów i paznokci (dobre źródło krzemu), lepszą pracę układu nerwowego (bogata w witaminy B1 i B3, zawiera ich więcej niż inne kasze) i odkwaszenie organizmu (ma działanie zasadotwórcze).
 
Na talerzu idealna jako dodatek obiadowy zamiast makaronu czy ziemniaków, z warzywami, oliwą lub na śniadanie słodko z owocami.
 
Jak ugotować?
Szklankę kaszy przepłukać na sitku zimną wodą, zalać wrzątkiem (2,5 szklanki) i gotować ok. 10-15 min na małym ogniu, następnie przykryć i zostawić na ok. 20 min, żeby kasza doszła wchłonęła resztę wody.
 
Na śniadanie - kasza jaglana z jabłkiem.
Składniki: miseczka szklanka ugotowanej kaszy (ok. 190g), jabłka, łyżka pestek dyni słonecznika lub 2 orzechy włoskie, łyżeczka miodu, szczypta cynamonu i szklanki mleka 2%.
Sposób przygotowania: kaszę zmieszać z utartym na drobnej tarce jabłkiem i innymi składnikami i podgrzać.
Porcja to ok. 350 kcal.
 
Na obiad kasza jaglana z warzywami i sosem pesto.
Składniki: szklanka ugotowanej kaszy jaglanej, łyżka oliwy, łyżeczka pesto, mała cukinia, pół papryki, mały pomidor, szczypta soli, pieprzu, suszona bazylia.
Sposób przygotowania: na patelnie, posmarowaną oliwą, wrzucić rozdrobnione warzywa i poddusić ok. 5 min., na końcu doprawić do smaku. Na talerze wyłożyć kaszę polać ją sosem z wymieszanej oliwy z pesto. Podać z warzywami.
Porcja to ok. 380 kcal.
 
SMACZNEGO!!!!
 

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2013-10-10 13:07
Ogólne Komentarze (0)

Komentarze