iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Zanim wiosna zawita do nas w pełni warto przyjrzeć się swojemu ciału.. Po zimie może przybyło nam parę dodatkowych kilogramów, od mrozu, noszenia swetrów i czapek wysuszyła się skóra i włosy. Zadbajmy więc o dobrą kondycje organizmu już od dziś, by w ciepłe dni cieszyć się pięknym wyglądem.

Zacznijmy od zmian w jadłospisie, powodujących wzmocnienie włosów!
 
By włosy pięknie wyglądały należy zadbać w codziennym menu o odpowienią ilość:
  • Pełnowartościowgo białka. Jego źródłem są: mięso; najlepiej drób, chuda wołowina,  cielęcina, jagnięcia, ryby, mleko i produkty mleczne jajka.  Obecny w nich komplet niezbędnych aminokwasów odbuduję zniszczoną strukturę włosów. Codziennie warto zjeść 1-2 porcję chudego mięsa lub ryby i 1-2 porcje produktów mlecznych.
  • Witaminy A, która występuje również w produktach mlecznych i rybach, jak też (w postaci beta-karotenu) w żółto-pomarańczowych owocach (morele, brzoskwinie, melony) i warzywach (np. marchew, czerwona papryka, pomidory, dynia, szpinak, brokuły, brukselka). Produkty te warto jeść zawsze z małym dodatkiem tłuszczu - łyżką oleju czy oliwy z oliwek. Witamina A jest bowiem witaminą rozpuszczalną w tłuszczach i bez tego dodatku jej wchłanianie jest niemożliwe. Bardzo dobrym źródłem witaminy A są podroby np. wątróbka, której porcję można raz na tydzień zaserwować na obiad.
  • Miedzi - odpowiedzialna jest za utrzymanie struktury kreatyny, która buduje skórę i jej wytwory, a jej dobrymi źródłami są: nasiona słonecznika i sezamu, orzechy laskowe, migdały, nasiona roślin strączkowych, kasza gryczana i owoce suszone jak również mięso i wątroba. 
  • Krzemu, którego źródłem w diecie są kasze, przetwory zbożowe, warzywa korzeniowe.
  • Witaminy B3 (PP) i B8 (biotyna) pomagających w problemach z wypadaniem włosów. Dobrym źródłem witaminy B3 są: mięso, drób, ryby, produkty zbożowe z pełnego ziarna, nasiona roślin strączkowych, nasiona słonecznika, suszone morele, a witaminy B8 podroby, nasiona roślin strączkowych, drożdże.
 

Masz pytanie? Wyślij je do nas - eksperci@iwoman.pl . Najpopularniejsze tematy przekażemy naszym ekspertom.
2014-02-20 20:07
Ogólne Komentarze (0)

Komentarze